Obsah
Čo sa tu dozviete?
Princíp úspešného SEO stojí na stabilných základoch. Preto, ak chcete uspieť, potrebujete kvalitný a používateľsky relevantný obsah. Len taký obsah prináša potenciálnym zákazníkom návod na riešenie problému či situácie, ponúka odpovede a je vhodný na zdieľanie. A obsah, to nie je len text, PR článok alebo nadpis, či popis produktu. Obsah, to sú aj:
- krátke videá na sociálnych sieťach (rozhovor s Jakubom Ovesným z Roadcrossers.com o význame explainer videí),
- spolupráca s blogermi, vlogermi, youtubermi, ktorí testujú vaše produkty,
- infografika či prezentácia produktov a služieb,
- hodnotenia od samotných zákazníkov
- spätné odkazy zo súvisiacich portálov atď.
Chcete vedieť, aké formy obsahového marketingu môžete pre svoj e-shop či webstránku využiť? Inšpirujte sa tipmi od Jana Ambroža.
Výhody obsahového marketingu
- minimálne finančné náklady,
- lepšie zaujmete zákazníkov v najvyšších fázach nákupného cyklu (v čase, keď len zbierajú informácie a získavajú recenzie),
- vyššia návštevnosť e-shopu, webstránky, blogu,
- budovanie povedomia,
- z hľadiska PPC ponúka nové možnosti pri tvorbe vstupnej stránky - zákazníkov v procese rozhodovania viete presmerovať na blog alebo odpoveď vo FAQ,
- pre SEO sa jedná o efektívnejšie využitie kľúčových slov,
- zdieľanie vlastného, relevantného obsahu na sociálnych sieťach osloví ďalších potenciálnych zákazníkov,
- word of mouth - ak váš obsah (návod či video) pomôže vyriešiť zákazníkov problém a presvedčí ho o tom, že vy ste tá správna autorita, ktorá mu vie poradiť nielen pred nákupom, ale aj v pozáručnej dobe, rád sa s pozitívnou skúsenosťou podelí.
Ktoré kľúčové slová oslovia vašich zákazníkov?
Odpoveď na túto otázku môžete získať viacerými spôsobmi, napr.:
- poznaním vašej cieľovej skupiny - teda aj jej záujmov, jazyka, problémov...
- prostredníctvom online nástrojov, napr.:
- cez Google našepkávač
- v Google Analytics
- v Search Console
Hlavne prirodzene
Pri tvorbe obsahu majte vždy na pamäti, že váš text musí byť zrozumiteľný pre samotných zákazníkov. Musí mať hlavu a pätu, preto to so zahustením kľúčovými slovami nepreháňajte. Menej je niekedy viac. Výhodou je, že Google vie skloňovať, takže smelo používajte kľúčové slová v rôznych tvaroch a pádoch.
Kde všade kľúčové slová využijete?
Keďže v online svete nemá váš zákazník možnosť ohmatať si produkt, resp. si ho vyskúšať, práve prostredníctvom obsahového marketingu mu viete zmyslové vnímanie nahradiť.
A preto potrebujete:
- Pútavý názov produktu – vymyslieť naozaj trefný názov produktu niekedy zaberie toľko času, ako nahodenie samotného produktu či celého exportu od dodávateľa. A to aj skúseným copywriterom, ktorí už majú čo to odpísané. Na začiatok odporúčame 3 e-booky zdarma, ktoré vám pomôžu ubrať sa tým správnym smerom.
- Dokonalý popis produktu – nakoľko nik iný nepozná vaše produkty lepšie ako vy sami, inšpirujte sa tipmi, ako napísať pútavý popis produktu, ktorý zaujme nielen vašich potenciálnych zákazníkov, ale vďaka využitiu kľúčových slov aj samotný Google. Okrem zhrnutia kľúčových vlastností produktu je dôležité aj formátovanie textu:
Základnou úlohou popisu produktov je nájsť odpovede na otázky, ktoré vaši zákazníci hľadajú. Vieme, ktoré to sú, nech sa páči. - Detaily produktu – okrem precízneho prepracovania a reálnych záberov ukážte na produktových fotkách to, čo s nimi zákazníci zažijú (akú situáciu váš produkt rieši, aké benefity prináša) - *voľné ruky, mega výhra pre matky :D
- Hodnotenia zákazníkov - okrem zákazníckych referencií na Facebooku či Heureka.sk máte k dispozícii aj tzv. hviezdičkové hodnotenie produktov.
- Jasné predajné argumenty
Vzbuďte vo svojich potenciálnych zákazníkoch túžbu vlastniť váš produkt: - PDF a video návody na použitie – okrem PDF môžete v detaile produktu ponúknuť aj video s názornou ukážkou vášho produktu v akcii – https://www.pyro-ruzicka.cz/p/243/stroboskop-maly-4ks alebo video návod na montáž – https://www.regalyvm.sk/p/197/regal-drumy-1800x600x4004-pozinkovany.
Long tail
V marketingovej terminológii označuje špecifickejšie, konkrétnejšie a menej vyhľadávané slová.
Long tailové kľúčové slová:
- sú menej konkurenčné,
- majú vyššiu mieru prekliku a lepší konverzný pomer,
- presnejšie cielenie,
- nízku konkurenciu a teda aj nižšie ceny PPC,
- a zároveň vyššiu návratnosť investícií (ROI).
Long tailové slová zistíte prostredníctvom vyššie uvedených nástrojov, ale napríklad aj cez Google našepkávač:
Význam long tail pre SEO
Pomôže vám zvýšiť návštevnosť e-shopu či webstránky a získať nových zákazníkov. Nehovoriac o prvých pozíciách na tieto menej konkurenčné pojmy.
Hodnotný obsah, to je základ
To je síce pekné, ale čo to ten hodnotný obsah vlastne je?
Odpoveď je jednoduchá – je to presne ten obsah, ktorý vaši používatelia a potenciálni zákazníci v danom momente potrebujú :). Taký, ktorý im pomôže vyriešiť danú situáciu alebo ponúkne priamo produkt, či službu, ktoré problém dokážu vyriešiť.
Ukážme si to na príklade e-shopu, ktorý predáva fitnes produkty alebo doplnky výživy. Čo myslíte, aké problémy trápia jeho zákazníkov? Okrem zakúpenia konkrétneho produktu hľadajú zdravé a fit recepty, cvičebné videá, vzorové jedálničky, prípadne sa chcú poradiť s odborníkom atď.
A práve preto im ponúknete napríklad:
- odpovede na najčastejšie kladené otázky vo vašom FAQ (mimochodom, viete, aký význam pre SEO má blok FAQ?),
- článok o tom, čo jesť po tréningu,
- vlastný kanál na Youtube či videá na Vimeo alebo priamo v detaile produktu,
- infografiku o tom, ktorou činnosťou spália najviac kalórií a pod.
7 tipov, ako písať hodnotný obsah
Viete, kedy dokážete vymyslieť ten najlepší text, slogan alebo nadpis? Ak nad ním nebudete rozmýšľať! :) Je jedno, či to bude v sprche, pri káve alebo pri jazde autom, stačí, ak pri písaní či tvorení zapojíte pravú mozgovú hemisféru.
Ale teraz už sľúbené tipy ako napísať ten najvhodnejší text pre vašich zákazníkov:
- poznajte svoju cieľovú skupinu – jej jazyk, problémy, záujmy ...,
- píšte rečou, ktorej rozumiete nielen vy, ale najmä vaši zákazníci a Google,
- text doplňte výstižnými obrázkami (ktoré v názve a alt tagoch obsahujú kľúčové slová) a odstavcami,
- prezentujte svoje konkurenčné výhody a benefity,
- pamätajte si, že nepredávate "len" obyčajný produkt/službu, ale hotové riešenie, ktoré vyrieši zákazníkovu situáciu rýchlo a jednoducho,
- preto je dôležité poznať svoje produkty, ich funkcie, vlastnosti...,
- na záver odporúčame text si po sebe prečítať nahlas, prípadne ho "posunúť" niekomu nezainteresovanému a otestovať jeho efekt.
Ďalšie tipy, ako písať kvalitný obsah pre webstánky a e-shopy.
Pri písaní textov na váš web, blog či e-shop majte vždy na pamäti, že pozornosť čitateľov musíte získať hneď na začiatku. Preto je dôležité, aby ste sa naučili písať výstižné a pútavé nadpisy.
Aké ingrediencie potrebuje ten správny nadpis?
Teraz zabudnime na bulvárne praktiky plné výkričníkov a "šokantných" zvratov, váš nadpis musí
- magneticky upútať pozornosť,
- ale zároveň neprezradiť pointu,
- obsahovať kľúčové slovo,
- evokovať vyriešenie problému,
- byť bez ukončenia bodkou – áno, nadpis nie je veta, povolené sú len otázniky a bulvárne výkričníky,
Pri tvorbe obsahu myslite aj na to, že čoraz viac vašich potenciálnych zákazníkov číta váš text na mobilných zariadeniach. Zaujíma vás, ako na mobilný obsahový marketing?
Ak chcete detailne spoznať podstatu obsahového marketingu alebo svoje schopnosti rozvinúť a získať pre váš web nových zákazníkov len vďaka obsahu, odporúčame vám Tréning obsahového marketingu od Včeliště. Na všetkých klientov BiznisWebu čaká 10% zľava :)